כל מה שרציתם לדעת על שחזור מידע

במציאות העכשווית לכל אדם יש מידע רב אשר מתרכז במכשיר הסלולרי שלו וגם במחשב.

 

מידע אישי

בטלפון הסמארטפון החכם מחזיק כל אדם הרבה מאד פרטים של אנשי הקשר שלו, מידע אישי חשוב כמו סיסמאות שונות באופן מוסתר, תיעוד שיחות בווטס אפ, מיילים ועוד. כאשר נגרמת תקלה טכנית במכשיר והוא לא פעיל, כל אדם מבין שיצטרך לשחזר את כל המידע לאור העובדה שהוא אקוטי עבורו.

 

נתונים במחשבים

קיימת תלות של כל אדם בעידן המודרני גם במחשב הנייד או הנייח שלו. כיוון שיש בו מידע רב הן עבור אנשים פרטיים והן עבור אנשי עסקים ועובדים בכל הרמות בכל עסק.

המחשב מכיל קבצים חשובים מאד של מאמרים, הכנה של פרויקטים, נתונים של תוכנות ניהול כספים, תיעוד של מיילים לאורך שנים עם גורמים שונים ואין ספור תוכנות שמשתמשים בהן באופן תדיר. לא אחת נוצרים מצבים שעקב כשל טכני או טעות אנוש, הצפות, שריפה או מקרים אחרים שבעקבותיהם כל המידע נעלם ולכן יש לבצע פעולה של שחזור נתונים ומידע.

 

שחזור מידע

שחזור מידע היא פעולה מתוחכמת האפשרית לביצוע ברוב המקרים על ידי שימוש בתוכנות מתקדמות אשר מאפשרות להחזיר את המצב לקדמותו, הן במחשבים והן בטלפונים החכמים. מדובר בפעולות אשר דורשות מיומנות וידע רב כדי לאחזר את כל הנתונים שנמצאים בדיסק הקשיח ולהחזיר אותם לפעילות נורמטיבית.

קיימים גם מקרים חריגים שבהם לא מצליחים לשחזר את המידע, עקב פעילות מורכבת שבוצעה במחשב.

שחזור מידע אורך ימים או פרק זמן ארוך יותר והוא נושא חשוב מאד עבור גורמים שונים כמו גופי אכיפה, משטרת ישראל, עורכי דין, הפרקליטות, בתי המשפט וגורמים נוספים.